Merci.
Tardes con Margueritte (La tête en friche)
Marie-Sabine Roger.Duomo Ediciones.
Avec la collaboration des élèves de 4ème ESO.
Avec la collaboration des élèves de 4ème ESO.
“Las palabras son cajas que sirven para ordenar los pensamientos con el fin de presentarlos mejor a los otros y dejarlos claros. Por ejemplo, los días que tienes ganas de darte de puñetazos contra todo lo que se mueve, puedes limitarte a poner mala cara. Pero así es posible que los demás piensen que estas enfermo o triste. Mientras que si dices, de manera verbal: "Hoy no me jodas, que no es mi día!", evitas las confusiones. “(pag. 22)
Introducción:
Que pode ocurrir cando tes 45 anos e es casi analfabeto, cando a túa nai non amosa o seu agarimo e cando só lembras a vergoña pasada na escola, cando os teus amigos rin a cachón co que dis e cando parece que non comprendes nada da vida? Pode esta situación cambiar algunha vez?
Como é a vida dunha anciana culta, que vive soa, case esquecida pola súa familia?
É posible que estes dous personaxes tan diferentes se atopen? De ser factible... cal é a maxia que estes encontros producen? Descubrirémolo en Tardes con Margueritte.
Sobre a autora:
Marie-Sabine Roger naceu en 1957.
Foi mestra nunha escola infantil durante varios anos.
Na actualidade adícase á literatura, sendo autora de máis de 50 libros infantis e xuvenís, así como para adultos, entre eles Tardes con Margueritte, obra de 2009 que lle serviu para acadar a fama internacional.
Marie-Sabine Roger mantén o contacto cos lectores máis novos por medio de encontros de autor nas escolas ou nas bibliotecas.
Actividades:
Antes da lectura:
-Reflexión sobre o título: “Tardes con Margueritte” e “Tête en friche”. Que nos aportan ambos títulos? Cales son os motivos polos que cres son tan diferentes?
-Traballo sobre os paratextos:
-Segundo os paratextos, que podemos esperar de Tardes con Margueritte? (Lectura de adicatorias, contraportada, etc).
-Céntrate na imaxe da contraportada: Establece a biografía de cada un dos personaxes da fotografía, tendo en conta o resto de elementos presentes. Cal é a situación? O contexto? Que poden facer xuntos?
-Traballo sobre o trailer da película en castelán: Que outras informacións tes sobre o libro?
Actividades de comprensión:
-Busca datos para completar a ficha de identidade que estableceches sobre as dúas personaxes principais da novela.
-Fai un esquema que teña en conta as relacións entre todos os personaxes que aparecen na historia. Son estáticos ou evolucionan? De que xeito? Parécenche bos ou malos? Xustifica a túa resposta.
-Cales son os temas de Tardes con Margueritte?
-Anota os tipos de libros que aparecen en “mise en abyme” na novela, así como os títulos citados. (Posible traballo de ampliación mediante “Constelacións Literarias”). (Guadalupe Jover)
Despois da lectura: Actividades de expresión escrita e oral:
1.- Traballo individual: Entrega por escrito ao profesor o resumo do libro, seguido da túa opinión persoal. Gustouche a novela? Xustifica a túa resposta.
2.-
a.-Para ordenar a historia cronolóxicamente, escolle 10 palabras que te fagan pensar nun momento signiricativo do texto. En gran grupo poranse en común na clase.
b.-Digo o que penso.
Busca argumentos para unha actividade oral: Actividade que consiste nun debate sobre os valores do libro. Establécese un mapa conceptual dos principales temas tratados no libro, tendo en conta todas e cada unha das súas implicacións.
c.- “Eu te defendo”.
Cada alumno do grupo asume a personalidade dun dos actantes da historia: Germain, a súa nai, Margueritte, Annette, Francine, Youssef, Marco, Julien, etc. A docente amosa diferentes accións que poden chamar a atención aos estudantes ao longo da lectura. Os estudantes póñense no lugar destas persoas, xustificando as súas accións.
-Debate: A lectura ten efectos secundarios na personalidade?
-Visionado de película: parecidos e diferencias. Que formato prefires? Cales son os motivos?
Bibliografía empregada:
Marie-Sabine Roger.La Tête en friche Duomo Ediciones.
Montserrat Sarto: Animación a la lectura con nuevas estrategias. Madrid. SM. 2005 (6º Edición).
http://www.youtube.com/watch?v=2DkEMzBDh0Y&playnext=1&list=PLDD58F6C2F1375ABA&feature=results_mainhttp://www.youtube.com/watch?v=1P5sFLJYlaY
http://www.youtube.com/watch?v=HJSMoPUrVRo
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire